Massaal aantal oproepen veroorzaakt wachttijden bij callcenter vaccinatiecentrum

Gepubliceerd op donderdag 25 november 2021 11.58 u.
Het callcenter van het vaccinatiecentrum Balen, Dessel, Mol en Retie wordt op dit ogenblik overspoeld met vragen, waardoor de wachttijden oplopen. Is je vraag minder dringend? Heb je een vaccinatie-uitnodiging die je wilt bevestigen voor half december?

Bevestig deze afspraak online of contacteer het callcenter volgende week, best in de namiddag. Je hebt hiervoor nog voldoende tijd.

 

Achter de schermen wordt extra capaciteit voorzien voor het callcenter nu het aantal uitnodigingen dat wekelijks vertrekt opnieuw sterk stijgt. Daarom vragen we onze inwoners om voor niet-dringende vragen volgende week terug te bellen. Je kan je afspraak ook zelf online bevestigen of verplaatsen. Hiervoor gelden uiteraard geen wachttijden.

Waarom drukte?

Afgelopen weekend verstuurden we 3.500 uitnodigingen. Op woensdag 24 november vertrokken er 3.300 uitnodigingen voor een extra prik. Deze inwoners zullen vanaf 8 december kunnen langskomen voor hun extra inenting. Het bevestigen van de voorgestelde vaccinatiemomenten zorgt voor talrijke oproepen bij het callcenter van het vaccinatiecentrum.

Bevestig zelf je vaccinatiemomenten

Wist je dat het bevestigen of verplaatsen van afspraken ook online kan? Je volgt hiervoor stap voor stap de duidelijk instructies uit de uitnodigingsbrief. Lukt het je niet? Vraag dan zeker hulp aan je familie of mantelzorger? Of surf naar www.vaccinatiecentrumbaldemore.be/bevestig-je-afspraak. Je vindt er een handleiding met stappenplan terug voor het bevestigen van je afspraak. Daarnaast kan je er een handig instructiefilmpje bekijken.

Meer info: www.vaccinatiecentrumbaldemore.be